cerabone®

Das natürliche bovine Knochenersatzmaterial
cerabone® ist ein natürliches bovines Knochenersatzmaterial und das Material der Wahl für viele Ärzte. Bis August 2016 wurden mehr als 650.000 Patienten aus mehr als 90 Ländern erfolgreich mit cerabone® behandelt. cerabone® ist ein sehr zuverlässiges, langzeitig stabiles und besonders sicheres Knochenersatzmaterial. Aufgrund seiner sehr hydrophilen Oberfläche ermöglicht das Vermischen von cerabone® mit Blut oder physiologischer Kochsalzlösung eine sehr gute Formbarkeit und Oberflächenkonturierung.
  • Sinuslift
  • Horizontale und vertikale Augmentationen
  • Ridge Preservation
  • Socket Preservation
  • Periimplantäre Defekte
  • Knochendefektaugmentation
  • Parodontale intraossäre Defekte
  • Furkationsdefekte (Klasse I-II)

Rehydrierung

Eine Rehydrierung im Blut der Defektstelle oder in Saline ist nicht notwendig, aber sie erleichtert die Anwendung und die Applikation der Partikel, da hydrierte cerabone® Granula aneinander haften.

Partikelkompression

Vermeiden Sie eine starke Kompression der cerabone® Partikel im Defekt, um Platz für einwachsende Blutgefäße und die Bildung neuer Knochenmatrix zu lassen.

Heilungszeit

Vor dem Reentry wird eine Einheilzeit von mindestens 6 Monaten empfohlen um eine stabile Integration der Partikel zu gewährleisten.

Mischen des Materials

Vermischen von cerabone® mit autologem Knochen bewirkt eine biologische Aktivität (osteoinduktive und osteogenetische Eigenschaften autologen Knochens) und unterstützt eine schnellere Regeneration sowie eine verbesserte Bildung neuen Knochens.

GBR and soft tissue augmentation with cerabone® and mucoderm® - H. Maghaireh & V. Ivancheva

Initial situation: missing teeth #11 & 12 and badly broken #21 root

Intrabony defect treated using collprotect® membrane & cerabone® (1) - Cosgarea & Sculean

Pre-surgical probing reveals a deep intrabony defect on the distal aspect of the upper canine.

botiss cerabone® & Jason® membrane for block augmentation with autologous bone blocks - clinical case by Dr. S. Stavar

Initial clinical situation with single tooth gap in regio 21

botiss cerabone® & Jason® fleece for immediate implantation - Clinical case by Dr. D. Jelušić

Clinical situation before extraction and implantation

Sinus Floor Elevation with maxgraft® bonering and subcrestal implantation in an eggshell thin sinus - Dr. K. Chmielewski

Initial situation: X-ray scan reveals eggshell thin sinus floor (1-3 mm) on both sites of the maxilla; green areas indicate the planned maxgraft® bonerings and red areas the planned implants

Ridge augmentation with maxgraft® bonebuilder and sinus floor elevation – Dr. K.P. Schiechl

Initial clinical situation: Bone defect in the upper right maxilla (teeth #14-16)

Horizontal ridge augmentation with maxgraft® cortico - M.Sc. E. Kapogianni

OPG of the initial situation – provision of missing denture in regio 44 to 47 by a resin-retained bridge

GBR with cerabone® and Jason® membrane in the front tooth region - Dr. H. Maghaireh

Initial clinical situation with gum recession and labial bone loss eight weeks following tooth extraction

botiss cerabone® & Jason® membrane for horizontal augmentation - Clinical case by Dr. M. Steigmann

Three implants placed in a narrow posterior mandible

botiss cerabone® & collprotect® membrane for GBR - Clinical case by Dr. V. Kalenchuk

Clinical situation with narrow alveolar ridge in the lower jaw

botiss cerabone® & Jason® membrane for GBR - clinical case by Dr. S. Stavar

Initial clinical situation with broken bridge abutment in regio 12 and tooth 21 not worth preserving

Restoration of all four incisors with two maxgraft® bonering - Dr. B Giesenhagen

Initial situation pre-op: Central incisors with mobility 3

Advanced vertical augmentation in posterior maxilla with maxgraft® bonering - Dr. A. Isser

Initial situation 57-year old female patient. X-ray scan reveals severe bone loss due to inflammation in region 13. Treatment plan was extraction of teeth 13 and 14 and augmentation after healing.

Immediate implant placement using cerabone® and Jason® fleece - Dr. D. Jelušić

Pre-operative situation showing tooth 21 with deep periodontal pocket. Tooth presented with mobility grade III.

botiss cerabone® & Jason® membrane for GBR - Clinical case by Prof. Dr. Dr. D. Rothamel

Instable bridge situation with abscess formation at tooth #15 after apicoectomy

botiss cerabone® & Jason® membrane for GBR - Clinical case by Dr. S. Kovalevsky

Implant insertion in atrophic alveolar ridge

Block augmentation with maxgraft® in the maxilla - Dr. R. Cutts

Initial situation: 40 year old female patient with extensive scar tissue after several surgeries restored with a Rochette bridge

Socket preservation with cerabone® - Dr. P. Kämmerer

Extraction socket grafted with cerabone.

Socket preservation using cerbaone® and permamem® - Dr. A. Caiazzo

Grafting of the extraction socket with small cerabone® granules.

GBR with Jason membrane® and cerabone® - D. Fontana

Lateral view of the defect in the posterior right maxilla.

  • Natürliches bovines Knochenersatzmaterial
  • Permanente strukturelle Stabilität
  • Raue Oberfläche, optimale Zelladhäsion & Blutaufnahme
  • Interkonnektierendes Porensystem
  • Sicher und steril
  • Einfache Anwendung

cerabone® Granulat

Artikel-Nr.

Partikelgröße

Inhalt

BO-1510

0,5 - 1,0 mm

1 x 0,5 ml

BO-1511

0,5 - 1,0 mm

1 x 1,0 ml

BO-1512

0,5 - 1,0 mm

1 x 2,0 ml

BO-1515

0,5 - 1,0 mm

1 x 5,0 ml

BO-1520

1,0 - 2,0 mm

1 x 0,5 ml

BO-1521

1,0 - 2,0 mm

1 x 1,0 ml

BO-1522

1,0 - 2,0 mm

1 x 2,0 ml

BO-1525

1,0 - 2,0 mm

1 x 5,0 ml

cerabone® Block

Artikel-Nr.

Dimensionen

Inhalt

BO-1720

20 x 20 x 10 mm

1 x Block

Immediate implantation and augmentation by Dr. Derk Siebers
Immediate implantation and augmentation by Dr. Derk Siebers
Lateral sinus lift one-stage by Dr. Derk Siebers
Lateral sinus lift one-stage by Dr. Derk Siebers
Immediate implantation by Dr. Derk Siebers
Immediate implantation by Dr. Derk Siebers
Lateral one-stage sinus lift with cerabone® and Jason® membrane – Dr. Massimo Frosecchi (Italy)
Lateral one-stage sinus lift with cerabone® and Jason® membrane – Dr. Massimo Frosecchi (Italy)
Lateral sinus lift one-stage by Dr. Derk Siebers
Lateral sinus lift one-stage by Dr. Derk Siebers
Socket seal on pig jaw by PD Dr. Dr. D. Rothamel
Socket seal on pig jaw by PD Dr. Dr. D. Rothamel
Augmentation of dehiscence defect by Dr. Marius Steigmann
Augmentation of dehiscence defect by Dr. Marius Steigmann
Ridge preservation by Dr. Derk Siebers
Ridge preservation by Dr. Derk Siebers
Lateral augmentation on pig jaw by PD Dr. Dr. D. Rothamel
Lateral augmentation on pig jaw by PD Dr. Dr. D. Rothamel
GBR with cerabone® and Jason® membrane – Dr. Alfonso Caiazzo (Italy)
GBR with cerabone® and Jason® membrane – Dr. Alfonso Caiazzo (Italy)
cerabone® - Das natürliche bovine Knochenersatzmaterial
cerabone® ist ein zuverlässiges, langzeitstabiles und besonders sicheres Knochenersatzmaterial

cerabone® besteht aus dem reinen mineralischen Anteil bovinen Knochens, welcher eine sehr hohe Ähnlichkeit zu menschlichem Knochen hinsichtlich Oberflächenporosität und chemischer Komposition zeigt [1]. cerabone® ist ein mineralisches Leitgerüst mit dreidimensionalem Porennetzwerk, das die schnelle Aufnahme und Oberflächenbindung von Blut und Serumproteinen ermöglicht. Der einzigartige Herstellungsprozess, der auf einer Hochtemperaturbehandlung bei > 1200 °C beruht, entfernt zuverlässig alle organischen Komponenten [2, 3, 4, 5] und auch Prionen [6], wodurch das Risiko einer immunologischen Reaktion oder Krankheitsübertragung minimiert wird.

[1] Seidel und Dingeldein. Materialwissenschaft und Werkstofftechnik 2004; Vol. 35 No. 4, pp. 208–212
[2] Becker, Organikum, Ambrosius Verlag 1993; Leipzig
[3] Morrison, Boyd, VCH 1986
[4] Murugan et al. Bulletin of Materials Science 2003;26(5):523-528
[5] Tadic, D. and Epple, M. Biomaterials 2004; Vol. 25 No. 6, pp. 987–994
[6] Brown et al. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America 2000; Vol. 97 No. 7, pp. 3418–3421